رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ۶ روستای الحاقی تبریز اعم از آناخاتون، فتح آباد و... دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت و ۲۳ هزارو ۷۰۷ نفر جمعیت است.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ 01 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم زعفرانچیلر امروز در یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم یک نفر را به عنوان رئیس اداره روستاهای الحاقی معرفی کنیم که پیگیر امور این روستاها باشد چرا که با این مساحت و جمعیت ارائه خدمات عمرانی در حوزه‌های مختلف متناسب با آن جمعیت و مساحت نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق ۶، ۷ و ۹ با مسائل این روستاها مواجه هستند، افزود: شش مورد از روستاهای الحاقی به شهرداری تحویل داده شده و تحت مدیریت شهرداری بوده و سه مورد آن نیز در دست اقدام برای تحویل است.

زعفرانچیلر همچنین پیشنهاد انتخاب یک مدیر مخصوص برای مهرانه رود را مطرح کرده و گفت: ۲۵ کیلومتر از مهرانه رود از داخل شهر عبور می کند و مناطق ۱، ۴ و ۱۰ در این مسیر قرار دارند. با توجه به اینکه مسائل مختلفی همچون گردشگری، مدیریت بحران، پسماند، فصای سبز و... در این حوزه مطرح است پیشنهاد می کنم برای مهرانه رود نیز یک مدیر مخصوص توسط شهرداری انتخاب شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حمام تاریخی نوبر توسط شهرداری تحویل گرفته شد و تلاش داریم تا نوروز ۱۴۰۲ ساماندهی و بهسازی شده و به اماکن گردشگری تبریز اضافه می‌شود.  

وی افزود: همچنین مجموعه تاریخی باغ گلستان نیز بازگشایی و آمفی‌تئاتر آن نیز فعال شده و میزبان رویدادهای فرهنگی خواهد بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار از کلید خوردن جشنواره تئاتر هفده شهریور خبر داد و گفت: این تئاتر به مدت چهار سال در اوایل دوران انقلاب اسلامی اجرا شده که رویدادی فاخر بود. امیدوارم در برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ شده و برگزار شود.  

زعفرانچیلر خاطرنشان کرد: تلاش داریم هر فصل از سه تن از علمای تبریز تجلیل کنیم که بر همین اساس در ایام دهه مبارک فجر از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، اردیبهشت سال آینده بزرگداشت آیت الله فاطمی‌نیا و در تابستان سال آتی نیز از آیت الله سید محمد حسن الهی طباطبایی تجلیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :